Scrisoare deschisa inaintata domnului primar -2
Pentru a intelege ce se intampla am sa incerc
sa prezint problemele grave din substatiile de redresare ale RA Transport
Timisoara prezentate conducerii si ramase fara nici o rezolvare
Prin adresa 379/30.09.2010 conducerea regiei
era informata desituatia dezastroasa in care se gasesc cladirile substatiilor
de redresare. Cladirile substatiilor de redresare
·
S1– Dambovita, S3 – str. C. BREDICEANU, S4 – str. AMURGULUI, S5(lipsa tigle) – str. RENASTERII,
S6 – str. ABRUD, S7 – cal. BUZIASULUI(VIDRIGHIN) au
hidroizolatia degradata, chiai in zonele aflate sub tensiune, unde se
infiltreaza apa, existand posibilitatea aparitei unor evenimente/avarii
nedorite- scurtcircuite, incendii, posibilitatea unor accidente
·
S7 trebuie executata
in regim de urgenta consolidarea cladirii
Pana la aceasta data nu s-a facut nici o
lucrare solicitata
Prin adresa 16435/08.11.2010 conducerea regiei era
instintata de situatia transformatoarelor de putere de la substatiile de redresare. In acest sens se soliocita
efectuarea de probe si incercari,
atat in ceea ce priveste verificarea dielectricului uleiurilor din
transformatoarele substatiilor de transformare-redresare cat si a tipului si a
caracteristicilor tehnice ale uleiurilor situatii care nu au mai fost facute de
5 ani. Conducerea regiei de necesitatea achizitionarii de ulei de transformator
pentru efectuarea complectarilor la
Nr.crt
|
Amplasament
|
Nr. trafo
|
Nivel ulei din trafo
|
1
|
Substatia nr.1
Dambovita
|
1
2
3
Serv interne
|
La limita
Corespunde
Nu corespunde sub limita
-
|
2
|
Substatia nr.2
Str.16 Decembrie 1989
|
1
2
Serv. interne
|
Corespunde
Corespunde
La limita
|
3
|
Substatianr.3
Str. C Bratianu
|
1
2
3
Serv interne
|
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
|
4
|
Substatia nr.4
Str.Amurgului
|
1
2
Serv interne
|
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
Nu curespunde(sub nivel)
|
5
|
Substatia nr.5
Str.Renasterii
|
1
2
3
Serv interne
|
Corespunde
Nu curespunde(sub nivel)
Nu curespunde(sub nivel)
La limita
|
Pana la data prezentei, desi exista un
contract de prestari de servicii cu o firma nu s-a facut nici una din lucrarile
solicitate
. Prin
adresa 14140/30.09.2011 conducerea regiei era instintata de
situatia situatia cablurilor electrice 600 V curent continu – alimentari si
intoarceri ca urmare a desfintarii echipei de cabluri si casarii echipamentului
de lucru (masina de defectoscopie – gasirea decectelor in cabluri)
1. Adresa inaintata popii la data de 30.09.2011
cu numarul 14140 in care este prezentata situatia cablurilor electrice 600 V
curent continu – alimentari si intoarceriAdresa s-a facut ca urmare a faptului ca popa a desfintat echipa
de cabluri si a casat echipamentul pentru detectarea defectelor.
Nr.crt
|
Retea LES 600Vcc
|
Starea tehnica
|
Risc
|
1
|
S1-Cablu 101
|
Cablu de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
functional
Cutia la punctul de
injectie este deteriorata
|
Lipsa revizie cutie
Lipsa mentenanta
punctul de alimentare
|
2
|
S1-C 102
|
Cablul de alimentare
partial reabilitat
In zona punctului de
alimentare izolatia cablului este deteriorata
Cablul de intoarcere
intrerupt
Sectorul (retea
aeriana) 102 este legat in scurt circuit cu 109 si alimenteaza depul tramvaie
Dambovitas
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
3
|
S1-C 103
|
Cablu vechi,
functionalScos de sub tensiune linia3 intrerupta
Cablul de intoarcere
distrus
|
Cablu de intoarcere
functional Aparitia consum de energie reactiv capacitiva in S1
|
5
|
S2-C211
|
Cablu nou,
functional
Cablul de intoarcere
functional
Cutia de alimentare
deteriorata(str.Brasoiv)
|
Lipsa revizie cutie
alimentare
Lipsa intretinere
punct alimentare
|
6
|
S2-C 212
|
Cablu de alimentare
functional,
cablu fara ecran de
Cu
Cablu de intoarcere
functional
Cablu de intoarcere
functional
|
Detectare defect
greoaie – lipsa ecran Cu
|
7
|
SS2-C 218
|
Cablu de alimentare
vechi, functional
cablu fara ecran de
cu
Cablu de intoarcere
functional
|
Detectare defect
greoaie – lipsa ecran cu
|
8
|
S2-C 219
|
Cablu de alimentare
nou, functiona
Cablu de intoarcere
functional
Cutioa de alimentare
deteriorata
|
Lipsa revizie cutie
alimentare
Lipsa intretinere
punct alimentare
|
9
|
S3 – C332
|
Cablu vechi si
degradat(functioneaza in gol si mentine sectorul sub tensiune)
Cablu de intoarcere
intrerupt
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
Consum tehnologic si
cresterea incarcarii capacitive a S3
|
10
|
S3- C 323
|
Cablu de alimentare
vechi, functional
Nu are cablu de
intoarcere
Cutia de alimentare
distrusa
|
Lipsa cablului de
intoarcere propriu duce la degradarea gospodariei subterane, in cazul unei
rupturi de linie – zona Blascovici
|
11
|
S3-324
|
Cablul de alimentare
patial reabilitat, format din trei zone:
1. Cablu nou pana la intrarea IRA
2. Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care
poate ceda
3. PECO- punctul alimentare cablu din 1995
functional.
Nu exista cablu de
intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
|
Reparare dificila
datorita lipsei in portiunea2 a mantalei de Cu
Lipsa tevi protectie
la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o
proprietate privata fara servitute de trecere.
|
12
|
S3 - 326
|
Cablul de alimentare
patial reabilitat, format din trei zone:
1. Cablu nou pana la intrarea IRA
2. Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care
poate ceda
3. PECO- punctul alimentare cablu din 1995
functional.
Nu exista cablu de
intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
|
Reparare dificila
datorita lipsei in portiunea2 a mantalei de Cu
Lipsa tevi protectie
la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o
proprietate privata fara servitute
|
13
|
S3-C328
|
Cablu defect din
22.01-2011
La data de
01.02.2011 ENEL a efectuat defectoscopia cablului si a transmis locul
defectului.
Cablul de intoarcere
intrerupt – locul defectului nestiut
Cutiile de pe cablu
in stare avansata de degradare – pericol electrocutare pietoni
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLURILOR
Sectorul 328 este in
scurt circuit cu 321
Pisa revizie 2 cuti:
1 de trecere
1 de alimentare
|
14
|
S3-C 361
|
Cablul de alimentare
patial reabilitat, format din trei zone:
4. Cablu nou pana la intrarea IRA
5. Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care
poate ceda
6. PECO- punctul alimentare cablu din 1995
functional.
Nu exista cablu de
intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
|
Sectorul 361 legat
in sc.c cu sectorul 324
Lipsa tevi protectie
la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o
proprietate privata fara servitute DE TRECERE
|
15
|
S3- C362
|
Cablul de alimentare
patial reabilitat, format din trei zone:
1. Cablu nou pana la intrarea IRA
2. Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care
poate ceda
3. PECO- punctul alimentare cablu din 1995
functional.
Nu exista cablu de
intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
|
Are o portiune pe o
proprietate privata fara servitute DE TRECERE
|
16
|
S4-C443
|
Cablu alimentare
vechi degradat dar functional
Cablul de intoarcere
functional
|
Traseu prin cimitir
Cadere mare de
tensiune pe sector
|
17
|
S4-C434
|
Cablu alimentare
defect
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
Intreruperea
intoarcerii creaza probleme:
Cadere tensiune pe
traseu
Declansarea statiei
prin propecti punere la pamant
Curent marit in
cablrile functionale posibilitate incendiu
|
18
|
S4-C435
|
Cablu alimentare
defect
Cablu de intoarcere
functional
Cutia de alimentare
de pe gardul cimitirului degradata, pericol electrocutare pietoni
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
Traseu prin cimitir
Cadere tensiune pe
traseu
Declansarea statiei
prin propecti punere la pamant
Curent marit in
cablrile functionale posibilitate incendiu
|
19
|
S5-C542
|
Cablu de alimentare
defect
Nu exista cablu de
intoarcere
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
|
20
|
S5-C546
|
Cablu de alimentare
defect
Nu exista cablu de
intoarcere
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
|
21
|
S5-C544
|
Cablul de alimentare
in functiune
Cablu de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
22
|
S5-C545
|
Cablul de alimentare
defect
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
|
23
|
S6-C653
|
Cablul de alimentare
defect
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE
|
24
|
S6-C654
|
Cablul de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
A CABLULUI DE INTOARCERE
|
25
|
S6-C655
|
Cablul de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
26
|
S6-C657
|
Cablul de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
A CABLULUI DE INTOARCERE
|
27
|
S6-C658
|
Cablul de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
functional
|
Datorita
intoarcerilor distruse intoarcerea acestui cable este foarte incarcata
existand posibilitatea aparitiei unui incendiu
|
28
|
S6-C660
|
Cablu de alimentare
functional
Cablul de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
Cablurile intra pe o
proprietate privata nu exista servitute de trecere
|
29
|
S8-C882
|
Cablul de alimentare
functional
Cablu de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
30
|
S8-C884
|
Cablu de alimentare
defect
Cablu de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNEREA IN
FUNCTIUNE A CABLURILOR
|
31
|
S8-C885
|
Cablul de alimentare
in functiune
Cablu de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
32
|
S9-C934
|
Cablu de alimentare
functional
Cablu de intoarcere
defect
|
URGENT REPUNERE IN
FUNCTIUNE A CABLULUI DE INTOARCERE
|
Trebuie sa se cunoasca faptul ca datorita multitudinii cablurilor de
intoarcere defecte gospodaria subterana din zona liniilor de tramvai va fi
puternic degradara. De asemenea trebuie cunoscut faptul ca pentru preantampinarea posibilitatii aparitiei unor incendii in
substatiile de redrtesare, a decalirii firului de contact in trasee si a
reducerii pierderilor existente, inginerulcare a intocmit referatul
propune in regim de urgenta, intocmirea formelor legale, pentru contactarea
unei firme de specialitate, care sa execute atat punerea in functiune a
cablurilor defecte, cat si efectuarea reviziilor periodice a tuturor cablurilor
electrice ale regiei.Daca aceasta masura nu se va realiza, pot
aparea scoateri din functiune a unor substatii de transformare redresare, sau
sectoare ale retelei electrice aeriene, care vor duce la blocarea circulatiei
transportului electric. Cea mai periculoasa situatie o reprezinta cablurile de
intoarcere befunctionale din cadrul substatiilor, unde in orice moment pot
aparea incendii.
Pana la data prezentei, nu s-a rezolvat nici
una din problemele prezentae
In
afara problemelor prezentate de inginer trebuie avut in vedere lipsa pieselor
de schim ca urmare a faptului ca firmele care au produsechipamentele s-au
desfintat,
In
acest context este apsolut necesar a incepe un program de realizare a cel putin
3 substatiii de redrsare noi, echipamentele rezultate ca urmare a
modernizarilor fiind folosite ca piese de schimb la celelalte substatii.
Pentru a constietiza cat de grava e situatia la substatiile de redresare trebuie sa stiti ca intreruperea circulatiei tramvaielor pe linia 9 nu s-a datorat asa zisei problemei a masticului bituminos ci a aparut datorita problemelor tehnice de la substatia de transformare redresare nr.9.
Pentru a constietiza cat de grava e situatia la substatiile de redresare trebuie sa stiti ca intreruperea circulatiei tramvaielor pe linia 9 nu s-a datorat asa zisei problemei a masticului bituminos ci a aparut datorita problemelor tehnice de la substatia de transformare redresare nr.9.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu