marți, 17 iulie 2012

Scrisoare deschisa inaintata domnului primar -2


Scrisoare deschisa inaintata domnului primar -2

Pentru a intelege ce se intampla am sa incerc sa prezint problemele grave din substatiile de redresare ale RA Transport Timisoara prezentate conducerii si ramase fara nici o rezolvare

Prin adresa 379/30.09.2010 conducerea regiei era informata desituatia dezastroasa in care se gasesc cladirile substatiilor de redresare. Cladirile substatiilor de redresare
·         S1– Dambovita,  S3 – str. C. BREDICEANU,  S4 – str. AMURGULUI,   S5(lipsa tigle) – str. RENASTERII, S6 – str. ABRUD,   S7 – cal. BUZIASULUI(VIDRIGHIN) au hidroizolatia degradata, chiai in zonele aflate sub tensiune, unde se infiltreaza apa, existand posibilitatea aparitei unor evenimente/avarii nedorite- scurtcircuite, incendii, posibilitatea unor accidente
·         S7 trebuie executata in regim de urgenta consolidarea cladirii
        Pana la aceasta data nu s-a facut nici o lucrare solicitata
 
  Prin adresa 16435/08.11.2010 conducerea regiei era instintata de situatia transformatoarelor de putere de la substatiile de  redresare. In acest sens se soliocita efectuarea de probe si incercari, atat in ceea ce priveste verificarea dielectricului uleiurilor din transformatoarele substatiilor de transformare-redresare cat si a tipului si a caracteristicilor tehnice ale uleiurilor situatii care nu au mai fost facute de 5 ani. Conducerea regiei de necesitatea achizitionarii de ulei de transformator pentru efectuarea complectarilor la  
Nr.crt
Amplasament
Nr. trafo
Nivel ulei din trafo
1
Substatia nr.1
Dambovita
1
2
3
Serv interne
La limita
Corespunde
Nu corespunde sub limita
-
2
Substatia nr.2
Str.16 Decembrie 1989
1
2
Serv. interne
Corespunde
Corespunde
La limita
3
Substatianr.3
Str. C Bratianu
1
2
3
Serv interne
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
4
Substatia nr.4
Str.Amurgului
1
2
Serv interne
Nu corespunde(sub nivel)
Corespunde
Nu curespunde(sub nivel)
5
Substatia nr.5
Str.Renasterii
1
2
3
Serv interne
Corespunde
Nu curespunde(sub nivel)
Nu curespunde(sub nivel)
La limita

Pana la data prezentei, desi exista un contract de prestari de servicii cu o firma nu s-a facut nici una din lucrarile solicitate

 
. Prin adresa 14140/30.09.2011 conducerea regiei era instintata de situatia situatia cablurilor electrice 600 V curent continu – alimentari si intoarceri ca urmare a desfintarii echipei de cabluri si casarii echipamentului de lucru (masina de defectoscopie – gasirea decectelor in cabluri)
1.            Adresa inaintata popii la data de 30.09.2011 cu numarul 14140 in care este prezentata situatia cablurilor electrice 600 V curent continu – alimentari si intoarceriAdresa s-a facut ca urmare a faptului ca popa a desfintat echipa de cabluri si a casat echipamentul pentru detectarea defectelor.
Nr.crt
Retea LES 600Vcc
Starea tehnica
Risc
1
S1-Cablu 101
Cablu de alimentare functional
Cablul de intoarcere functional
Cutia la punctul de injectie este deteriorata
Lipsa revizie cutie
Lipsa mentenanta punctul de alimentare
2
S1-C 102
Cablul de alimentare partial reabilitat
In zona punctului de alimentare izolatia cablului este deteriorata
Cablul de intoarcere intrerupt
Sectorul (retea aeriana) 102 este legat in scurt circuit cu 109 si alimenteaza depul tramvaie Dambovitas
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
3
S1-C 103
Cablu vechi, functionalScos de sub tensiune linia3 intrerupta
Cablul de intoarcere distrus
Cablu de intoarcere functional Aparitia consum de energie reactiv capacitiva in S1
5
S2-C211
Cablu nou, functional
Cablul de intoarcere functional
Cutia de alimentare deteriorata(str.Brasoiv)
Lipsa revizie cutie alimentare
Lipsa intretinere punct alimentare
6
S2-C 212
Cablu de alimentare functional,
cablu fara ecran de Cu
Cablu de intoarcere functional
Cablu de intoarcere functional
Detectare defect greoaie – lipsa ecran Cu
7
SS2-C 218
Cablu de alimentare vechi, functional
cablu fara ecran de cu
Cablu de intoarcere functional
Detectare defect greoaie – lipsa ecran cu
8
S2-C 219
Cablu de alimentare nou, functiona
Cablu de intoarcere functional
Cutioa de alimentare deteriorata
Lipsa revizie cutie alimentare
Lipsa intretinere punct alimentare
9
S3 – C332
Cablu vechi si degradat(functioneaza in gol si mentine sectorul sub tensiune)
Cablu de intoarcere intrerupt
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
Consum tehnologic si cresterea incarcarii capacitive a S3
10
S3- C 323
Cablu de alimentare vechi, functional
Nu are cablu de intoarcere
Cutia de alimentare distrusa
Lipsa cablului de intoarcere propriu duce la degradarea gospodariei subterane, in cazul unei rupturi de linie – zona Blascovici
11
S3-324
Cablul de alimentare patial reabilitat, format din trei zone:
1.       Cablu nou pana la intrarea IRA
2.       Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care poate ceda
3.       PECO- punctul alimentare cablu din 1995 functional.
Nu exista cablu de intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
Reparare dificila datorita lipsei in portiunea2 a mantalei de Cu
Lipsa tevi protectie la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o proprietate privata fara servitute de trecere.
12
S3 - 326
Cablul de alimentare patial reabilitat, format din trei zone:
1.       Cablu nou pana la intrarea IRA
2.       Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care poate ceda
3.       PECO- punctul alimentare cablu din 1995 functional.
Nu exista cablu de intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
Reparare dificila datorita lipsei in portiunea2 a mantalei de Cu
Lipsa tevi protectie la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o proprietate privata fara servitute
13
S3-C328
Cablu defect din 22.01-2011
La data de 01.02.2011  ENEL a efectuat defectoscopia cablului si a transmis locul defectului.
Cablul de intoarcere intrerupt – locul defectului nestiut
Cutiile de pe cablu in stare avansata de degradare – pericol electrocutare pietoni
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLURILOR
Sectorul 328 este in scurt circuit cu 321
Pisa revizie 2 cuti:
1 de trecere
1 de alimentare
14
S3-C 361
Cablul de alimentare patial reabilitat, format din trei zone:
4.       Cablu nou pana la intrarea IRA
5.       Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care poate ceda
6.       PECO- punctul alimentare cablu din 1995 functional.
Nu exista cablu de intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
Sectorul 361 legat in sc.c cu sectorul 324
Lipsa tevi protectie la urcare la punctul de alimentare
Are o portiune pe o proprietate privata fara servitute DE TRECERE
15
S3- C362
Cablul de alimentare patial reabilitat, format din trei zone:
1.       Cablu nou pana la intrarea IRA
2.       Portiunea IRA – PECO cablu ff vechi care poate ceda
3.       PECO- punctul alimentare cablu din 1995 functional.
Nu exista cablu de intoarcere. Exista o intoarcere la patru alimentari(324,325,326,327)
Are o portiune pe o proprietate privata fara servitute DE TRECERE
16
S4-C443
Cablu alimentare vechi degradat dar functional
Cablul de intoarcere functional
Traseu prin cimitir
Cadere mare de tensiune pe sector
17
S4-C434
Cablu alimentare defect
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
Intreruperea intoarcerii creaza probleme:
Cadere tensiune pe traseu
Declansarea statiei prin propecti punere la pamant
Curent marit in cablrile functionale posibilitate incendiu
18
S4-C435
Cablu alimentare defect
Cablu de intoarcere functional
Cutia de alimentare de pe gardul cimitirului degradata, pericol electrocutare pietoni
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
Traseu prin cimitir
Cadere tensiune pe traseu
Declansarea statiei prin propecti punere la pamant
Curent marit in cablrile functionale posibilitate incendiu
19
S5-C542
Cablu de alimentare defect
Nu exista cablu de intoarcere
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
20
S5-C546
Cablu de alimentare defect
Nu exista cablu de intoarcere
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE
21
S5-C544
Cablul de alimentare in functiune
Cablu de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
22
S5-C545
Cablul de alimentare defect
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE 
23
S6-C653
Cablul de alimentare defect
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE 
24
S6-C654
Cablul de alimentare functional
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
25
S6-C655
Cablul de alimentare functional
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
26
S6-C657
Cablul de alimentare functional
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
27
S6-C658
Cablul de alimentare functional
Cablul de intoarcere functional
Datorita intoarcerilor distruse intoarcerea acestui cable este foarte incarcata existand posibilitatea aparitiei unui incendiu
28
S6-C660
Cablu de alimentare functional
Cablul de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
Cablurile intra pe o proprietate privata nu exista servitute de trecere
29
S8-C882
Cablul de alimentare functional
Cablu de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
30
S8-C884
Cablu de alimentare defect
Cablu de intoarcere defect
URGENT REPUNEREA IN FUNCTIUNE  A CABLURILOR
31
S8-C885
Cablul de alimentare in functiune
Cablu de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE
32
S9-C934
Cablu de alimentare functional
Cablu de intoarcere defect
URGENT REPUNERE IN FUNCTIUNE  A CABLULUI DE INTOARCERE

Trebuie sa se cunoasca faptul  ca datorita multitudinii cablurilor de intoarcere defecte gospodaria subterana din zona liniilor de tramvai va fi puternic degradara. De asemenea trebuie cunoscut faptul ca pentru preantampinarea posibilitatii aparitiei unor incendii in substatiile de redrtesare, a decalirii firului de contact in trasee si a reducerii pierderilor existente, inginerulcare a intocmit referatul propune in regim de urgenta, intocmirea formelor legale, pentru contactarea unei firme de specialitate, care sa execute atat punerea in functiune a cablurilor defecte, cat si efectuarea reviziilor periodice a tuturor cablurilor electrice ale regiei.Daca aceasta masura nu se va realiza, pot aparea scoateri din functiune a unor substatii de transformare redresare, sau sectoare ale retelei electrice aeriene, care vor duce la blocarea circulatiei transportului electric. Cea mai periculoasa situatie o reprezinta cablurile de intoarcere befunctionale din cadrul substatiilor, unde in orice moment pot aparea incendii.
Pana la data prezentei, nu s-a rezolvat nici una din problemele prezentae
In afara problemelor prezentate de inginer trebuie avut in vedere lipsa pieselor de schim ca urmare a faptului ca firmele care au produsechipamentele s-au desfintat,
In acest context este apsolut necesar a incepe un program de realizare a cel putin 3 substatiii de redrsare noi, echipamentele rezultate ca urmare a modernizarilor fiind folosite ca piese de schimb la celelalte substatii. 
Pentru a constietiza cat de grava e situatia la substatiile de redresare  trebuie sa stiti ca intreruperea circulatiei tramvaielor pe linia 9 nu s-a datorat asa zisei problemei a masticului bituminos ci a aparut datorita problemelor tehnice de la substatia de transformare redresare nr.9.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu